نحوه طراحی وب سایت هتل با پایگاه داده و برنامه نویسی 104 صفحه docx
|
02-09-2018, 12:31 AM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
نحوه طراحی وب سایت هتل با پایگاه داده و برنامه نویسی 104 صفحه docx
ارتباطات در عصر حاضر و در آغاز قرن بيست و يكم الفباي زندگي صنعتي¸ مدرن و متمدن، جوامع مترقي اين كره خاكي را تشكيل ميدهد. اهميت ارتباطات و در معنايي سادهتر تبادل اطلاعات بين جوامع بشري و انسانها كه تشكيل دهنده جوامع بشري ميباشند و در عصر امروز حضور آن مهم و حائز اهميت است كه به زعم بزرگان علم در جهان امروز اگر كسي خود را بي نياز از تبادل اطلاعاتي بداند در حقيقت دچار توهمي بزرگ از يك محيط پر رمز و واقعيت گشته و در حقيقت از آمادگي لازم براي ورود به قرن بيست و يكم برخودار نميباشد و از قافله به شدت عقب مانده است.
نظريات ارتجاعي در محدود كردن جوامع بشري در دستيابي به اطلاعات مجكوم به شكست هستند پيشرفت علم و فن در جهان امروز آن قدر سريع و شتابان است كه هرگز هيچ كشور مقتدري در دنيا خود را از دريافت اخبار و اطلاعات مربوط به مراكز ديگر با كشورهاي ديگر بي نياز نميداند. حتي كشورهاي در حال توسعه، يا حتي كشورهاي فقير به تناوب سود ميبرند. اگر حادثهاي در نقطهاي از جهان روي داد با مخابره خبر آن، در عرض كمتر از يك صدم ثانيه به سراسر جهان همه مردم دنيا به كمك اين قسمت از كره خاكي ميشتابند و همه اينها ممكن نيست مگر به وسيله تكنولوژي ارتباط و اطلاعات گسترش سيستمهاي اطلاعاتي در سراسر جهان از قبيل ماهوارهها، سيستمهاي مايكروويو، سيستمهاي اطلاعات كامپيوتري و غيره… جهان بزرگ ما را تبديل به يك دهكده كوچك كرده است، به طوري كه هر فرد از هر مليتي در دورترين فاصله كره خاكي ميتواند در آن واحد با ديگري ارتباط برقرار كند و هر اتفاقي هرچقدر كوچك و بي اهميت توسط سيستمهاي پيشرفته تبادل اطلاعات به دورترين فاصله از آن نقطه مخابره ميشود، گو اينكه فاصله در جهان ما از بين رفته و بعد جغرافيايي كره زمين و چه بسا فضاي كيهاني تبديل به مسافتي كوتاه شده است. چكيده پروژه پروژه در پيش رو داريد جهت انجام پروژه فارغ التحصيلي دوره علمي كاربردي كامپيوتر در سال تحصيلي 84-83 به انجام رسيده است. اين پروژه زير نظر استاد ارجمند جناب آقاي مهندس ترك زاده مراحل تكميلي خود را طي نمود. در طراحي پروژه از نرمافزارهاي زير استفاده شده است: کد: Dream weaver* به عنوان مثال فردي كه بخواهد از اين سايت استفاده نمايد بعد از مطالعه امكانات هتل و بازديد اتاقها ميتواند با تكميل فرم رزرو اتاق مورد نظر خود را رزرو كند. فصل اول آشنايي بااينترنت تاريخچه اينترنت براي درك اساسي و بنيادين يك علم و جهتگيري به سمت جنبههاي علمي آن دانستن تاريخ و علل بوجود آمدن آن ضروري مينمايد. لذا ابتدا به تشريح تاريخ اين علم ميپردازيم. تولد ارتباطات كامپيوتري تاريخ جالبي دارد و آن به رقابت بين دو ابر قدرت قرن بيستم يعني اتحاد جماهير شوروي سابق و ايالت متحده آمريكا مربوط ميشود. همانطور كه ميدانيد اولين ماهواره مصنوعي ساخت دست بشر در سال 1975 به نام اسپوت نيك توسط شوروي به فضا پرتاب گرديد درست از همين سال علم تبادل اطلاعات كامپيوتري بوجود آمد. ماهوارههاي در ارتباط مخابراتي و جاسوسي و به طور كلي جذب اخبار و ارقام توانائيهاي فراواني دارند. اين توانايي و قابليت كاملاً مورد توجه دانشمندان آمريكايي و بطور كلي نظام آمريكايي بود. نظامي كه در اين زمينه در آن سالها داراي عقب ماندگي محسوسي از شوروي بود لذا مراكز تحقيقاتي بطور اعم و مراكز نظامي بطور اخص در آمريكا مامور شدند تا با توجه به قابليت توانايي موشكهاي شوروي در پرتاب ماهوارهها به فضا در نتيجه حمل بمب اتمي توسط موشك و پرتاب آن به شهرهاي آمريكا و همچنين توانايي گسترده مخابراتي شوروي سيستمي را طراحي كنند كه اگر به فرض يكي از شهرهاي آمريكا توسط بمبهاي اتمي نابود شد سيستمي موجود باشد و اطلاعات موجود در كامپيوترهاي اين شهر را قبل از نابودي به شهر ديگر منتقل كند. دانشمندان و محققان در پنتاگون (وزارت دفاع آمريكا) موفق به طراحي سيستمي شدند كه قابليت انتقال اطلاعات مثلاً از طبقه دوم پنتاگون اتاق 402 را به طبقه چهارم اتاق 944 و ساير طبقات و اتاقهاي اين وزارتخانه را داشت. يعني دو كاربر در چند نقطه مختلف اين سازمان توانايي تبادل اطلاعات بين يكديگر و بين يك كامپيوتر مركزي را داشته باشند و همچنين ميتوانستند توسط اين سيستم به تبادل نامه بپردازند كه اين سيستم انتقال نامه هم اكنون پست الكترونيكي ناميده ميشود. اما يادآوري اين نكته ضروري مينمايد كه در سيستمهاي مدرن امروزي و سيستمهايي كه در آينده طراحي خواهند شد انتقال نامه به يك موضوع پيش پا افتاده و بسيار ساده تبديل خواهند شد. در سيستمهاي آينده انسان خود انتخابگر خواهد شد و آنچه كه او را اراده كند كه انجام دهد فقط با يك كامپيوتر و يك مودم و يك خط تلفن در منزل يا محل كار او امكان پذير ميشود. به هر حال سيستمي كه شرح گرديد در ابتدا به نام آرپا مشهور شد ماموريت اصلي و نهايي آرپا تحقيق و اتصال كامپيوترهاي دانشگاه و مراكز نظامي از طريق بستر مخابراتي به نحوي بود كه چندين كاربر بتوانددر يك محيط ارتباطي با هم شريك شوند. هدف ايجاد شبكههايي بود كه در آن اطلاعات كه همان دادههاي كامپيوتري ميباشند بتوانند از نقطهاي به نقطه ديگر بروند و تمام شبكههاي محلي در نقاط مختلف به يكديگر متصل شوند. البته در ابتدا هدف آرپا ايجاد شبكهاي مانند اينترنت نبود وفقط يك اقدام احتياطي در مقابل حمله احتمالي موشكهاي اتمي دوربرد اتحاد جماهير شوروي بود. در اوايل 1973 يعني زماني كه سيستمهاي كامپيوتري بزرگ در بازار بودند و هنوز خبري از كامپيوترهاي شخصي نبود آرپا كه با افزوده شدن (DEFENCE) به آژانس پروژههاي پيشرفته دفاعي به DARPA تغيير نام داده بود شروع به كار بر روي پروژه جديدي براي به هم مرتبط سازي سيستمها كرد هدف از اين پروژه يافتن راهي براي متصل ساختن شبكهها به يكديگر بود البته بايد توجه داشت كه هر يك از اين شبكهها براي جابه جايي اطلاعات خود از روشهاي متفاوتي استفاده كردند. وقتي روش مرتبط ساختن كامپيوترهاي شخصي مطرح ميشد صاحبان شبكهها ميتوانستند از طريق تجهيزات خاصي موسوم به دروازهها شبكههاي خود را به هم وصل كنند كه البته ارتباط بين شبكهها احتياج به پروتكل هاي مناسب داشت. در سال 1962 پاول بارن در مقالهاي تحت عنوان روي شبكههاي ارتباطي توضيحاً به تشريح شبكههاي PACKET SWITCH پرداخت در اين روش دادهها به قطعات و بستههاي كوچكتري خرد ميشوند و هر بسته شبيه يك نامه پستي شامل آدرس فرستنده و گيرنده است و ميتواند از هر مسيري به مقصد برسد در مقصد بستهها مجدداً يك پارچه ميشوند و به فرم كامل تحويل مقصد ميشوند. در سال 1969 ايالات متحده چهار كامپيوتر را با استفاده از تكنولوژي PACKET SWITCH در ايالت هاي كاليفرنيا و يوتا به هم متصل كرد اين شبكه خوب كاركرد و كاربران اين كامپيوترها توانستند تقريباً همزمان به ديگر كاربران پيام بفرستند و فايل به اشتراك بگذارند، اين پروژه همان آرپا نام گرفت اما يك كلمه جديد به انتهاي ان اضافه شد و به صورت (ARPANET) درآمد با گذشت زمان، كامپيوترها و كابران جديد در سايت هاي دولتي و دانشگاهي به آن اضافه شدند در سال 1970 كامپيوترهاي ميزبان استفاده از پروتكل كنترل شده NCP را شروع كردند و يك سال بعد به تعداد گرههاي اين پروژه به 15 و تعداد ميزبانهاي آن به 32 عدد رسيد در همين سال شخصي به نام نايلون سيستم نامهرسان الكترونيكي را براي يك شبكه توزيع شده ابداع نمود در سال 1973 كشورهاي بريتانيا و نروژ به ARPANET متصل شدند در سال 1974 دكتر رابرت متكالف نيز نظريه خود را در مورد اينترنت ارائه داد در همين سال سيرف و باب كان جزئيات پروتكل TCP را ارائه داد كمپاني BBN نيز بر نسخه تجاري آپارنت به اسم رتل بنت را ارائه كرد. از اواسط دهه 1970 تا 1980 شبكههاي كوچكي از آرپانت استفاده كردند و تصميم گرفتند تا به صورت شبكهاي با هم كار كنند آنها آرپانت را به عنوان هسته انتخاب كردند و شروع به ارتباط از طريق خطوط استيجاري نمودند در سال 1986 سرعت اين شبكهها 56 كيلو بيت در ثانيه بود. سرانجام در سال 1990 آرپانت تغيير يافت و نام اينترنت بر روي آن گذاشته شد. در آن زمان از سيستمهاي يونيكس در يك محيط خط فرماني براي استفاده از امكانات اينترنت استفاده ميشد با دستوراتي مثل FTPو TELNET براي اتصال و استفاده از ساير امكانات اينترنت استفاده ميشد كه لازم بود هر بار كاربر شناسه كاربري و رمز عبور وارد نمايد. فصل دوم آشنايي با وب جهاني تاريخچه صفحات وب وب جهاني بخشي از اينترنت است كه يك مدل ارتباطي را مشخص ميكند بر روي وب جهاني اطلاعاتي وجود دارد كه تنها با يك كليك در اختيار قرار ميگيرد. وبها منابعي اطلاعاتي در اينترنت هستند وب سايت با صفحه وب متفاوت است وب سايت ممكن است شامل چندين صفحه، فايل، تصوير، صوت و غيره باشد پس هر وب سايت متشكل از صفحات مختلفي است كه يكي از آنها به عنوان Home page شناخته ميشود. صفحات هر سايت وب بر روي كامپيوتري قرار دارد كه به مشتريان وب خدمات ارائه ميدهد اين كامپيوتر ميتواند يك كامپيوتر خصوصي يا يك Server شبكه باشد كه براي امور ديگري نيز مورد استفاده قرار ميگيرد. به هر حال اين كامپيوتر بايد به اندازه كافي بزرگ بوده تا قابليت سرويسدهي به درخواستهاي همزمان را داشته باشد. در سال 1980 در مكاني به نام CERN (آزمايشگاه اروپايي مربوط به فيزيك ذرات) شخصي به نام تيم برنزلي توسعه اتصالات كامپيوترهاي جهاني را پيشبيني كرد كه از طريق آن بتوان به تمام انواع اطلاعات و فايلهاي جامعه فيزيك دست يافت در سال 1989 پيشنهادي را ارائه كرد كه آغازگر وب جهاني بود به زودي مشخص شد كه موضوع اجتماع متصل به هم ميتواند فراتر از فيزيك باشد بعد از آن وب جهاني متولد شد و سازمانهاي به فكر مونتاژ سختافزار شدند و با چگونگي توسعه اين شبكه گسترده آشنايي پيدا كردند اولين كامپيوترهاي وب جهاني در CERN توليد شد. اين كامپيوترها منجر به توسعه وب جهاني شدند. در آغاز وب جهاني فط شامل چندين ماشين SERVER/CILENT بود اما پس از چند سال بسيار گسترده شد كامپيوترهاي SERVER/CILENT اساس اينترنت هستند بطور كلي SERVER كامپيوتري است كه دادهها و اطلاعات را تحويل مي دهد و CLIENT كامپيوتري است كه دادهها و اطلاعات را درخواست ميكند. در سال 1993 وب فقط پنجاه SERVER داشت در مدت هجده ماه اين عدد به سي هزار عدد افزايش يافت در حال حاضر ميليون ها SERVER وب در جهان وجود دارد. محتويات وب ميخواهيم ببينيم چه عناصري در صفحات وب نقش اصلي را بازي ميكنند. HTML: زبان برنامه نويسي وب جهاني كه به مرورگر ميگويد چگونه متن، پيوندها، گرافيك و ساير رسانههاي اسناد را نمايش دهد. اين زبان اساس تمام صفحات وب است. كنترل گر وب: مسئول نگهداري و بازسازي سند وب جهاني است كنترلگرهاي وب نيروي خلاق ماوراي وب جهاني هستند. نام دامنه: نامي است كه به هر كامپيوتر موجود در وب جهاني داده ميشود كه به عنوان تهيه كننده اطلاعات فايلهاست اسامي دامنه دو يا چند عبارت است كه با نقطه از هم جدا ميشوند مثل: WWW . MIT . EDU URL: آدرس اسناد وب جهاني است كه گاهي آدرس وب جهاني نيز ناميده ميشود مثلا: http/ www. yahoo . com سايت ياهواست. كاربردهاي وب جهاني وب جهاني كاربردهاي فراواني دارد. سرگرمي، تجارت، آموزش، تبليغات و هزاران كار ديگر در وب جهان امكان پذير است. ميتوان براي خريد اتومبيل به سايتهاي مربوط به كارخانههاي معروف دنيا مراجعه كرد و از تازهترين مدل هاي اتومبيل همراه با رنگ، قيمت، و ساير مشخصات با خبر شد. ميتوان براي خريد كتاب به سايتهاي معروف اينترنت مراجعه كرد. فروشگاههاي بزرگ كتاب مثل آمازون آمادگي ارائه هرگونه خدماتي را در خصوص كتاب دارند. ناشرين معروف دنيا سايتهايي دارند كه كتب خود را همراه با آن ارائه دهند. اگر به تجارت علاقه داريد ميتوانيد گزارش سالانه قيمت هاي فعلي كالا، موجودي كالا و ساير اطلاعات را بدست آوريد. براي تفريح و سرگرمي نيز سايت هاي خاصي وجود دارد. اگر به هنر و موسيقي علاقهمند هستيد سايت هاي مربوط به آنها در اينترنت فراوان است اگر ميخواهيد در دانشگاههاي دنيا تحصيل كنيد، اگر به تازه ترين مقالات رشتههاي خاصي علاقه داريد. ميتوانيد به سايت هاي معروف آنها مراجعه كنيد. وب پويا و تفاوت آن با وب ايستا در آغاز وب يك رسانه ايستا بود بصورت سيستمي طراحي شد كه براي مبادله مقالههاي تحقيقاتي به كار رفته است و شكل آن مثل يك كتاب الكترونيكي بود. سايت هاي وب وقتي كه ساخته شدند به مدت چندين ماه تغيير نميكردند. تازگي اطلاعات مبتني بر وب به همراه محيط توسعه اوليه منجر به استانداردهايي شد كه با اسناد دست نويس قابل مقايسه است. با رشد وب به قوتهاي آن نيز پي برده شد بدين ترتيب وب ديگر از حالت يكنواخت و ايستا درآمد بطوريكه ظاهر و محتويات آن تغيير كرد. ايجاد سايت هاي پويا براي كساني كه از اينترنت استفاده ميكنند الزامي است در غير اينصورت سايت انها به عنوان يك شهر متروكه محسوب خواهد شد. بعضي از ويژگيهاي پويايي كه مخاطبان اينترنت به آنها علاقه مند هستند عبارتند از: حساسيست نسبت به زمان به جاي محتويات دائره المعارف تغيير محتويات و سبك طراحي سازگاري با نسل هاي جديد سخت افزار، نرمافزار و استانداردهاي تحويل اطلاعات پشتيباني از ارتباط با مخاطبين سايت مديريت موثر براي افزايش كيفيت اطلاعات ساليانه هزاران وب سايت به دليل كهنه شدن از رده خارج ميشوند براي همين سايت هاي از دور خارج ميشوند هزينههاي زيادي مصرف شده است. در سال 1997 در حدود 1000 وب سايت از رده خارج شد و در سال 1998 تقريباً 2000 سايت وب از دور خارج شد و براي اينكه سايتهاي پويا جذاب باشند بايد ويژگيهاي زير را داشته باشند: در هر بار مراجعه چيز جديدي براي ارائه كردن داشته باشد. رابط ها و برنامهنويس، منعكس كننده گرايش هاي جديد در سبك نرمافزار باشند پاسخ به تغييرات در ترافيك كارگزار و بيننده از طريق عدم نياز به كاربران با تجربه عدم وجود گرافيكهاي نامفهوم و رابطهاي ناقص كنترل شخصي و سفارشي سازي محتويات صفحات وب فصل سوم اصول طراحي صفحات وب اصول طراحي صفحات وب - مراحل طراحي صفحات وب - روشهاي برنامهنويسي تحت وب - سرويسهاي مورد نياز جهت راه اندازي يك سايت وب - ساخت صفحات وب در ساير برنامهها - ايجاد جذابيت در صفحات با استفاده از امكانات چند رسانهاي مراحل طراحي صفحات وب براساس تجربيات و مشاهده بدست آمده شايد بتوان مراحلي را براي طراحي صفحات وب مطرح كرد اين مراحل عبارتند از: - توجه به مخاطب - تعريف توابع و ساختارهاي موردنظر - خلق يك طراحي تصويري - تنظيم محتويات با توجه به عناصر تصويري - طراحي، تست پوسته عملياتي - تعيين محتويات صفحه - تست و ارزيابي صفحه - انتشار صفحه وب در اينترنت توجه به مخاطب صفحات وب طراحي ميشوند تا ديگران از آنها استفاده كنند، آيا مخاطبين خود را ميشناسيد؟ اين كار بسيار دشوار است زيرا ممكن است افرادي كه با كامپيوتر كار ميكنند به زودي عوض شوند. بايد از سطح اطلاع، امكانات سختافزاري و نرمافزاري و تخصصهاي مخاطبين خود خبر داشته باشيد علاوه بر اين تواناييهاي خود را نيز مورد بررسي قرار دهيد. براي اين منظور موارد زير را در نظر داشته باشيد: مشخص كنيد كه براي ايجاد صفحه به چه مواردي نياز داريد صفحه وب را توصيف كرده راه حلهايي را براي حل اين مسئله ارائه دهيد. وضعيت مخاطب خود را روشن كنيد ابزارهايي را كه براي طراحي صفحه وب در اختيار داريد مورد بررسي قرار دهيد زمانبندي طراحي صفحه را مشخص كنيد با مخاطب خود ارتباط برقرار كنيد و نظرات وي را جويا شويد يك سايت بسيار عالي وقتي تعداد اندكي آن را ديده يا از آن استفاده كردهاند مفهومي ندارد و يا يك انيميشن زيبا وقتي روي صفحهاي قرار دارد كه مراجعه كننده نتواند آن را ببيند حتي ارزش طراحي را ندارد يك وب سايت بايد مراجعه كننده خود نوعي پاداش در نظر بگيرد. يك سايت نابسامان با نوع خط و رنگ ناموزون تأثير منفي بر مراجعه كننده ميگذارد (طراحي و جذابيت نوعي پاداش براي مراجعه كننده محسوب ميشود) راهنمايي كردن مراجعه كننده يكي از مهمترين كارها در يك سايت است. در بعضي سايت هاي بزرگ كه 24 ساعته در حال عرضه كالا يا اطلاعاتشان هستند ميبينيم كه راهنماييهاي لازم براي مراجعه كننده صورت نميگيرد و تمام تلاش گردانندگان سايت تقريباً به هدر ميرود، طراح وب بايد كاري كند كه مراجعه كننده پس از ترك سايت فكر دوباره آمدن به سايت را داشته باشد. روشهاي برنامهنويسي تحت وب زبان HTMLمهمترين زبان اشارهاي ميباشد كه بيشتر صفحات وب با اين زبان نوشته شده و يا از آن استفاده ميكنند برمبناي SGML كه يك استاندارد مديريت اطلاعات است ايجاد گشته است. اين استاندارد توسط سازمان بينالمللي استاندارد ISO در سال 1986 به قصد مهيا نمودن اسنادي كه اطلاعات قالببندي شده و داراي پيوند را مستقل از كاربرد و سكوي سختافزار ارائه نمايد، معرفي شد. HTML داراي برچسبهايي ميباشد كه اين برچسبها به سند اضافه ميشود و طريقه نمايش را از طريق مرورگر مشخص ميكنند HTML شامل موارد زير ميشود: ساختار برنامه برچسبهاي Text تصاوير و صدا جداول پيوندها نقشه Frameها فرمها و عناصر آنها مثل (Key,Editor,Radio button,check box,Input line,…..) ميتوان برنامههاي HTML را در هر ويرايشگر متني مثل Edit در Dos و يا Notepad در Windowsبنويسيد و آنها را توسط مرورگرهايي چون Internetexplorer يا Netscape اجرا و مشاهده نماييد. البته HTML داراي Generatorهايي مانند Dreamweaver نيز ميباشد كه از طريق آنها ميتوان اين صفحات را ايجاد كرد. DHTML HTML پويا است كه امكان خلق صفحات وب تعاملي با قابليت هاي چندرسانهاي را ايجاد ميكند، براي خلق HTML پويا ميتوان از زبانهاي اسكريپتي مختلفي استفاده نمود كه با استفاده از قابليتهاي آنها ميتوان عناصر اعم از Tagها، تصاوير، اشياء، متون را تغيير داد. HTML پويا دست آورد نسبتاً جديدي در عرصه وب است. برنامهنويسي به زبان جاوا جاوا زبان برنامهنويسي است كه توسط شركت SunMicrosystem ارائه شده و شباهتهاي بسياري به زبان C++ دارد اين زبان برنامهنويسي را ميتوان درباره متنوعي از كاربردهاي وب و مهمتر از همه در كاربردهاي توزيع شده بكار گرفت. برنامههاي كوچك نوشته شده به زبان جاوا، كه اصطلاحاً Applet گفته ميشوند را ميتوان درون صفحات HTML قرار داد شركت SUN جهت عموميت دادن جاوا source كامپايلر آنها را بصورت رايگان در اختيار شركت هاي مختلف خصوصاً شركتهاي نويسنده مرورگر قرار داد اين باعث شد كه بسيار عموميت پيدا كند طوري كه به عنوان يك زبان برنامهنويسي باز معرفي شود. با استفاده از جاوا ميتوان توسط مرورگر بطور مستقيم به پايگاه دادهها دسترسي پيدا كرد. Activex برنامهنويسي ماژلار سالها برنامهنويسان را به خود مشغول داشته بود لذا محرك اصلي كه به توسعه سيستم عامل ويندوز منجر شده نيز كدهاي قابل اشتراك و قابل استفاده مجدد بود. Activex در سال 1996 به عنوان استراتژي اصلي مايكروسافت براي اشياء توزيع شده و وب ارائه شد. برنامههاي Plug-Ins سوپاپ برنامهنويسي تحت وب ميباشد يعني اگر هيچ روشي نتوانيم سيستم خود را تحت وب پياده كنيم در اين حالت بايد امكاني را به مرورگر اضافه كنيم كه برنامهها را اجرا كند. Plug-Ins برنامههايي هستند كه توسط شركتهاي مختلف نوشته ميشوند و اين امكان را به مرورگر ميدهد كه بتواند فايل هايي با پسوند خاص را كه در حالت عادي قادر به نمايش آنها نيست، نمايش دهد. Asp شركت مايكروسافت از طريق اين روش مهمترين ويژگي هاي روشهاي قبل را مثل دسترسي به بانكهاي اطلاعاتي، دسترسي به سيستم عامل، سرعت و امنيت بالا را مورد توجه قرار داده است در برنامهنويسي وب دو نوع اسكريپ داريم: اسكريپ سمت سرويس دهنده (روي سرويس دهنده اجرا ميشوند) اسكريپ سمت سرويس گيرنده (روي سرويس گيرنده اجرا ميشوند) ASP محيطي مبني بر اسكريپ نويسي سمت سرويس دهنده ميباشد كه موجب ساخت برنامههاي پويا و محاورهاي ميشود. اين برنامهها زمان زيادي را براي پردازش تلف نميكنند. راجع به اين تكنولوژي در فصول بعد بيشتر توضيح داده خواهد شد. سرويسهاي مورد نياز جهت راهاندازي يك سايت وب مهمترين سرويسهاي مورد نياز جهت ايجاد يك سايت وب عبارتند از: کد: IIS اين سرويس جهت ايجاد سرويس دهنده وب ميباشد در Windows NT Option Pack نيز قرار داده شده در كل يك محيط برنامهنويسي و ارائه خدمات را براي نوشتن وب اينترنتي ارائه ميكند موارد زير به همراه HST ارائه شدهاند: کد: A. سرويس دهنده WWW در اكثر شبكههاي بزرگ يك سرويس دهنده بنام Name server داريم كه وظيفه انجام عمليات Naming (يعني تبديل اسم به آدرس) را برعهده دارد. DNS در يك شبكه TCP/IP وظيفه تبديل نامهاي اينترنتي مثل http://WWW.cnn.com به آدرسهاي IP مثل 107.2.31.150 را برعهده دارد بسته اطلاعاتي انتقالي جهت رسيدن به مقصد نياز به عدد IP دارد و از طريق نام حوزه، مسيريابي ممكن نيست با نسب DNS سيستم به سرويس دهنده نام حوزه تبديل خواهد شد. DHCP(Dynamic Host configurate protocol) طريقه نسب IP به كاربران به دو صورت ايستا، پويا انجامپذير است در حالت ايستا يك كاربر يك آدرس IP دارد كه مخصوص خود او ميباشد و بايد آنرا در سيستم خود نصب نمايد. Control panel-NetworkTCP/IP PropertiesIP Address با نصب DHCP امكان انتساب پوياي IP از سوي سرويس دهنده به سرويس گيرنده اضافه ميشود با اين كار ديگر كامپيوترهاي سرويس گيرنده به سادگي به شبكه متصل خواهند شد و سربار سرپرستي كاهش خواهد يافت. اگر نيازي به تغييري در شمارههاي IP وجود داشته باشد تنها DHCP تغيير ميكند و نيازي به تغيير در سرويس گيرندهها نيست با نصب DHCP سيستم به يك سرويس دهنده DHCP تبديل خواهد شد در نرمافزار DHCP Management در منوي Scope ميتوان محدوده IP كه بايد بصورت پويا به كاربران داده شود (طبق كلاس IP) را مشخص كرد. RAS(Remote Access Service) RAS يك سرويس ميباشد كه با نصب آن سيستم مربوطه به يك سرويس دهنده راه دور تبديل خواهد شد، و وظيفه آن مديريت و كنترل پورتها و مودمهاي متصل به آنها همچنين كاربران راه دوري است كه از طريق خط تلفن با سرويس دهنده ارتباط برقرار نمودهاند، ميباشد اين نرمافزار هنگامي بكار ميرود كه بخواهيم از طريق كارت Mutiport امكان دسترسي از راه دور را فراهم كنيم بعد از نصب RAS تمامي پورتها و مودمها تشخيص داده شده و مديريت ميشوند. در صورت تماس تلفني كاربر RAS خودش گوشي را برداشته و شناسه كاربر و رمز عبور را سؤال ميكند و ارتباط را برقرار ميكند. ================================================== طراحی وب سایت پروژه های برنامه نویسی تجاری دانلود پروژه های ASP.NET وب سایتهای آماده به همراه توضیحات دانلود پروژه های سی شارپ و پایگاه داده SQL Server همراه توضیحات و مستندات دانلود پروژه های UML نمودار Usecase نمودار class نمودرا activity نمودار state chart نمودار DFD و . . . دانلود پروژه های حرفه ای پایگاه داده SQL Server به همراه مستندات و توضیحات پروژه های حرفه ای پایگاه داده Microsoft access به همراه مستندات و توضیحات دانلود پروژه های کارآفرینی دانلود گزارشهای کارآموزی کارورزی تمامی رشته های دانشگاهی قالب تمپلیت های آماده وب سایت ASP.NET به همراه Master page و دیتابیس برنامه های ایجاد گالری عکس آنلاین با ASP.NET و JQuery و اسلایدشو به همراه کد و دیتابیس SQL کاملا Open Source واکنشگرا و ساده به همراه پایگاه داده ================================================== |
|||
02-09-2018, 12:34 AM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
RE: نحوه طراحی وب سایت هتل با پایگاه داده و برنامه نویسی 104 صفحه docx
ساخت صفحات وب در ساير برنامهها
صفحه وب در واقع يك سند (document) است سندي كه در قالب فايل HTML ذخيره ميشود اما به جز اين موارد با ساير اسنادي كه در برنامههاي توليد سندي چون واژه پردازها (Microsoft word, word, word perfect) نشر روميزي (Microsoft publisher adobe pagemarker) و برنامههاي نمايشي (Microsoft power point) ساخته ميشوند تفاوتي ندارند. چنانچه اين برنامهها توانايي ذخيره اسناد تحت قالب HTML را داشته باشند، آيا ابزارهاي كاملي براي ساخت وب محسوب ميشوند؟ پاسخ اين است در اكثر موارد اين برنامهها ميتوانند فايلهايي را به عنوان HTML ذخيره كنند بنابراين چنانچه اينگونه برنامهها را در اختيار داشته باشيد ميتوانيد: پروندههاي موجود خود را اعم از شرح حال، داستانها، آگهيها، بروشورها و غيره را باز كنيد و تنها با چند كليك آنها را به فايلها HTML تبديل نماييد در اين صورت بدون نياز به تايپ مجدد آنها ميتوانيد پروندههاي خود را در Frontpage Experess ويرايش كنيد. صفحات وب جديدي را در اين برنامهها خلق كنيد و از مزايا و امكانات آنها بهره بگيريد. فايلها را بطور كامل در برنامه ديگري خلق و منتشر كنيد و هيچگاه آن را منتقل نكنيد. ايجاد جذابيت در صفحات وب با استفاده از امكانات چندرسانهاي اين بخش را با ارائه مسائل زير آغاز ميكنيم: آمادهسازي تصاوير براي وب افزودن تصاوير (و پسزمينههاي تصويري) ارتقاي كيفيت صفحه با استفاده از صدا، تصوير و جلوههاي ويژه تصاوير درون برنامهاي: فايلهاي تصويري انواع گوناگوني دارند معمولترين آنها در كامپيوترهاي شخصي bmp.pcx ميباشند كه بيشتر در ويندوز مورد استفاده قرار ميگيرند و رايجترين آنها در مكانتاش فايلهاي TIFF هستند اما از فايلهاي نوع gif بيشتر از ساير انواع در مورد تصاوير درون برنامهاي استفاده ميشود رتبه دوم فايلهاي مورد استفاده تصاوير درون برنامهاي به فايلهاي نوع jpeg با پسوند jpg. اختصاص دارد. ساختن و بدست آوردن فايلهاي تصويري: تصاوير مورد نياز براي صفحه وب را از كجا ميتوان بدست آورد؟ پاسخ اين است كه شما ميتوانيد به روشهاي زير تصاوير دلخواه را بدست آوريد: نقاشي / رسم: ميتوانيد از يك برنامه نقاشي يا رسم تصاوير براي خلق گرافيكهاي درون برنامهاي استفاده كنيد. برقراري ارتباط با اينترنت - انتشار صفحه وب - مقدار فضاي مورد نياز - ديدار صفحه خود از طريق اينترنت - آزمايش و بهنگامسازي صفحه وب تبديل:اگر تصاويري كه بايد در صفحه وب شما قرار گيرند موجود هستند اما قالبGif, JPEGرا ندارند با استفاده از برنامه نقاشي، يك برنامه كمكي آن را قالبهاي مورد نظر تبديل كنيد. پويش: با بكارگيري يك پويشگر عكسها و تصاوير را پويش كنيد. تصويربرداري:افرادي كه دوربين ديجيتال در اختيار دارند ميتوانند تصاوير يا فيلمهاي دلخواه را به صورت زنده تهيه نمايند. استفاده از مجموعه تصاويري كه در وب موجود ميباشد و بستههاي نرمافزار تجاري وجود دارند نيز مجاز ميباشد. «مجموعه تصاوير» يا مجموعه برشهاي هنري Clipart فايلهاي تصويري و گاه ساير فايلهاي رسانهاي مانند تصاوير متحرك animation يا برشهاي صوتي هستند كه كاربر خود آنها را خلق نكرده است بلكه بصورت آماده در اختيار او گذاشته شده است تا در ساخت صفحات وب يا ساير اسناد مورد استفاده قرار دهد اين مجموعهها بر روي وب به همراه برخي از بستههاي نرمافزاري عرضه ميشود شما ميتوانيد آنها را از طريق اينترنت يا خريد cd مربوطه از فروشگاههاي نرمافزار تهيه نماييد. نكات مهم در خصوص تصاوير درون برنامهاي به طور كلي، توصيه ميشود كه در حد امكان از فايلهاي GIF استفاده كنيد بدين طريق ميتوانيد مطمئن باشيد كه هر كاربر با استفاده از يك مرورگر گرافيكي ميتوانيد تصوير شما را مشاهده كند از نظر تئوري انتقال يك فايل تصويري 20KB از سرويس دهنده به مرورگر شخصي كاربر با سرعت اتصال اينترنت 28/8kbps كمتر از 10 ثانيه طول ميكشد اما عوامل بسياري بر اين انتقال تأثير ميگذارند اين عوامل عبارتند از: سرعت دستيابي ديسك سرويس دهنده، سرعت پردازنده و ميزان حافظه موجود در كامپيوتر شخصي مشتري كارآرايي نرمافزار مرورگر و سرعت چند وظيفهاي. با وجود قاعده 1 ثانيه براي 2kb روش خوبي براي تخمين سرعتي است كه صفحه وب شما بر روي صفحه نمايش اكثر كاربرها ظاهر ميشود با توجه به اين محاسبه بررسي كنيد كه كاربران چه مدت را بايد انتظار مشاهده صفحه شما باشند اندازه فايل HTML خود و تمام تصاوير درون برنامهاي را در نظر بگيريد و به آن بيافزاييد حداكثر مقدار توصيه شده 30KB است اينگونه صفحه و تصاوير آن در حدود 15 ثانيه در كامپيوتر كاربر بار ميشوند اگر دريافتيد كه فايلهاي صفحه شما بسيار بزرگ است و در نتيجه سرعت دستيابي پايين است بهتر است كه تعداد آنها را كاهش دهيد در غير اينصورت با انجام روشهاي زير ميتوانيد صفحه خود را به صورتي فشردهتر ارائه دهيد: تصاويري را بكار ببريد كه جاي كمتري را در صفحه اشغال ميكنند تصاوير كوچكتر يعني فايلهاي كوچكتر رنگهاي كمتري را مورد استفاده قرار دهيد. صفحات وب متني را توليد كنيد (وقتي صفحه شما انباشته از تصاوير گرافيكي است توصيه ميشود كه نسخهاي از صفحه را بصورت فقط متني تهيه نماييد و سپس پيوندي را در صفحه قرار دهيد كه به آن نسخه اشاره كند در اين صورت كاربراني كه فاقد مرورگرهاي گرافيكي هستند يا تمايلي به ديدن تصاوير ندارند ميتوانند از اين نسخه استفاده كنند. از رسانههاي [thumbnail] و خارجي استفاده نماييد اگر تصاوير شما بزرگ باشد بديهي است كه زمان دستيابي به آنها كاهش مييابد بنابراين در چنين مواردي چنانچه امكان بكارگيري تصاوير كوچكتر وجود ندارد توصيه ميشود از نسخههاي [thumbnail] آنها استفاده كنيد بدين مفهوم كه كاربر با كليك اين نسخهها به اندازه اصلي تصوير دست يابد. افزودن تصاوير (و پسزمينههاي تصويري) تصاوير در صفحات وب حكم نمك غذا را دارند مقدار كافي نمك، غذا را خوش طعم ميسازد اما اگر زياد شود نامطلوب ميگردد صفحات وب نيز چنين هستند اگر تصاويري كه در آن درج ميشوند به اندازه و دقيق انتخاب شده باشند جذابيت صفحه را براي كاربران افزايش ميدهند. ارتقاء كيفيت صفحه با استفاده از صدا، تصوير و جلوههاي ويژه سادهترين روش افزايش جذابيت صفحات وب اضافه كردن جلوههاي ويژه و امكانات چند رسانهاي ميباشد يكي از انواع چند رسانهايها كه كاملاً در محدوده تواناييهاي است تصاوير متحرك GIF ميباشد. صداي پسزمينه نيز يك برش صوتي است كه بطور خودكار در هنگامي كه كاربر به صفحه ميرود نواخته ميشود گونههاي مختلفي دارد از قالبهاي صوتي در محيط وب به كار ميرود اما براي كاربران ويندوز، سادهترين نوع، Wav ميباشد فايلهاي صوتي از اين نوع را خود مؤلف نيز ميتوان پديد آورد اين عمل با استفاده از كارت صداي كامپيوتر و يك ميكروفن انجامپذير است اكثر كارتهاي صدا برنامه ضبط صوت خود را ميباشند اما اگر كارت صداي شما اين امكان را ندارد ميتوانيد از ضبط صورت دروني ويندوز 98 استفاده كنيد براي ان منظور بايد کد: Start/program/Accessories/entertainment/Sound Recorder ساخت [Marquee] به سبك تايمز: marquee بخش كوچكي از متن متحرك ميباشد كه درون صفحه وب به صورت چرخشي با رفت و برگشت حركت ميكند نام marquee سبك تايمز برگرفته از شكل ظاهري تابلوي اعلانات ساختمان نيويورك تايمز در مانهاتان ميباشد كه با حركت طوماري خود اين امكان را فراهم ميآورد كه مردم اخبار جديد را به طور پي در پي مشاهده نمايند marqueeها سريعترين راه براي افزودن بخش متحرك به يك صفحه وب ميباشند و معمولا براي متوني مورد استفاده قرار ميگيرند كه بايد بيشتر در معرض ديد باشند. انتشار صفحه وب بديهي است كه هدف از ساخت صفحه وب استفاده شخصي مؤلف نميباشد بلكه مقصود اين است كه بر روي سرويس دهنده وب و در معرض ديد افراد گوناگون قرار گيرد به گونهاي كه بتوانند از اطلاعات آن استفاده نمايند. Dream weaver كمك بزرگي براي انتشار است با تنظيم چند پيش فرض و سازماندهي صحيح فايلها خود در مييابيد كه توانايي انتشار صفحات وب با چند كليك سريع در اين محيط امكانپذير است. درباره سرويس دهنده وب همانگونه كه ميدانيد براي انتشار صفحه وب خود بر روي وب به فضايي از ديسك سخت سرويس دهنده وب نياز داريد. تقريبا كليه حسابهاي اينترنتي امروزي چه با تهيه كننده خدمات اينترنت معمولي و چه با يك سرويس دهنده پيوسته مانند VOL چند مگابايت از فضاي سرويس دهنده را در هنگام قرار داد به صفحات وبي اختصاص ميدهند كه كاربر احتمالا در آينده منتشر خواهد كرد اما چنانچه تهيه كننده فضايي براي انتشار صفحات وب شما منظور نكرده است روشهاي ديگري جهت برداشت فضاي سرويس دهنده وب وجود دارند كه به برخي اشاره ميشود. در محل كار كارفرماي شما ممكن است سرويس دهنده وبي داشته باشد كه اجازه داشته باشيد صفحه وب خود را در آن ذخيره كنيد مسلماً اين امكان رايگان خواهد بود. يك سرويس ميزبان وب تعدا رو به رشدي از شركتهاي كامپيوتري online خدمات ميزباني فضاي وب را ارائه ميدهند بسياري از اين خدمات مربوط به تهيه كنندگان اينترنتي هستند كه براي كسب درآمد بيشتر فضاي سرويس دهنده را نيز اجازه ميدهد. ساخت سرويس دهنده شخصي – اگر صفحه وب شما نياز به امنيت بالايي دارد يا استفاده زيادي از پردازندههاي CGI ميبرد وجود يك سرويس دهنده وب شخصي چارهساز است ساختن سرويس دهنده وب شخصي راهحل عميقتري ميباشد و دسترسي وسيع به خطوط دادهاي با سرعت بالا ساخت چنين سرويس دهندههاي بسيار مقرون به صرفه است. مقدار فضاي مورد نياز همانطور كه گفته شد هر چه محتويات صفحه بيشتر باشد فايل آن بزرگتر خواهد بود در نتيجه ميزان فضاي مورد نياز وب را به شدت افزايش ميدهد و علاوه بر آن كاربران وب را در انتظار ميگذارد صدا و تصوير هم ممكن است بر افزايش فضاي لازم تأثير بسياري داشته باشد و همچنین پایگاه داده database مورد نظر که sql server است نیز فضایی اشغال می کند. اكثر تهيه كنندگان اينترنت و سرويسهاي online حداقل 3مگا بايت فضاي آزاد براي هر مشتري در نطر ميگيرند اين فضا گاه تا 10 مگا بايت افزايش مييابد مقدار مذكور براي ذخيره 100 صفحه پايه و يك يا دو برش كوتاه ويديويي كافي است پيش از انتشار بايد فضاي سرويس دهنده خود را به دست آوريد و بهتر است كه نظري هم به صفحه نهايي بيندازيد تا از تناسب و صحت كليه بخشهاي آن اطمينان يابيد. آخرين كاري كه بايد پيش از انتشار انجام دهيد كسب برخي اطلاعات مهم از توليد كننده فضاي وب منتخب ميباشد موارد زير نكات و اطلاعات خاصي هستند كه دانستن آنها ضروري است: آيا سرويس دهنده Dream weaver extensions دارد؟ همانطور كه ميدانيد فعاليتهاي جالبي كه توسط Dream weaver انجام ميگيرد تنها در صورتي به خوبي عمل ميكنند كه صفحه بر روي سرويس دهنده مجهز به اين نرمافزار منتشر شود. نام پروتكل ارتباطي لازم براي upload فايلهاي شما تعداد زيادي از سرويس دهندهها اجازه ميدهند كه از پروتكل http براي ارسال فايلهاي خود استفاده كنيد در حالي كه عدهاي ميخواهند از طريق Ftp بفرستد. آدرس كامل و مسير مكان ذخيره شدن فايلها: شما بايد URL كامل ليست راهنما كه فايلهاي شما در آنجا ذخيره خواهند شد بدانيد اين URL شامل نام سرويس دهنده مسير شاخه و نام آن ميباشد بهتر است كه شاخه مجزايي براي تمام فايلهاي خود داشته باشيد. نام كاربري و كلمه عبور براي دسترسي به امكان ارسال فايلها به سرويس دهنده: تهيه كنندگان سرويس دهنده شما بايد نام كاربري و كلمه عبوري را به منظور ارسال فايلها به شما اختصاص دهد. ديدار صفحه خود از طريق اينترنت پس از انتشار، بايد صفحه خود را از طريق وب آزمايش كنيد و به عنوان يك كاربر بخشهاي مختلف آن را مورد بررسي قرار دهيد. براي مشاهده online صفحه خود مرورگر را باز ميكنيم و به اينترنت متصل ميشويم سپس به همان آدرسي كه براي انتشار صفحات خود تايپ كرديد برويد ظاهر آن را ملاحظه نماييد و تمام پيوندها را مشاهده نماييد. اشخاصي كه ميخواهند از وجود صفحه وب شما آگاه شوند به دو دسته تقسيم ميشوند اشخاصي كه ميشناسيد و گروهي كه با آنها آشنايي نداريد مؤثرترين شيوه اطلاعرساني به افرادي كه نميشناسيد اين است كه صفحه خود را در ليست سرويس دهندههاي مهم اصلي جستجوي اينترنت قرار دهيد آدرسهاي زير مربوط به مشهورترين اينگونه صفحات ميباشد: کد: Yahoo(WWW.yahoo.com) آزمايش و بهنگامسازي صفحه وب ساخت يك صفحه وب و انتشار آن در وب در ابتدا كار دشواري به نظر ميرسيد اما با گذشت زمان و شكوفايي بيشتر استعدادها و توانمنديهاي مؤلف و كسب تجارت مفيدتر اين عمل به فعاليتي لذتبخش و سودمند مبدل گشته است اما مهم آن است كه پس از انتشار صفحه بهنگامسازي و ارتقاي كيفي آن با دقت انجام شود زيرا تنها در اين صورت است كه به مرور زمان از رونق آن كاسته نخواهد شد و حتي پيشرفت و توسعه نيز مييابد بهنگامسازي بايد به گونهاي باشد كه مؤلف از معتبر بودن صفحه اطمينان حاصل نمايد. آزمايش صفحات: در هنگام كار بر روي صفحه خود ظاهر آن را از طريق پيش نمايش در Internet Explorer بررسي نموديد و هماكنون نيز صفحه را بصورت online آزموديد آيا راضي هستيد و از ديد شما همه چيز به خوبي پيش رفته است؟ مسلماً اين طور نيست موارد كوچك بسياري وجود دارند كه تا به حال با آنها برخوردي نداشتهاند و يا به عبارتي به آنها توجه نكردهايد. كدام مرورگر را بايد براي آزمايش صفحه در نظر گرفت؟ اكثر اشخاص در online وب را از طريق internet Explorer يا Netscape مرور ميكنند بنابراين بهتر است كه حداقل آخرين نسخه اين دو مرورگر را مورد بررسي قرار دهيد اما به خاطر داشته باشيد كه همه افراد امكان استفاده از آخرين نسخههاي مرورگرها را ندارند بنابراين صفحهاي كه در نسخه فعلي IE يا Navigator، خوب به نظر ميرسد ممكن است در هنگام مشاهده از طريق نسخههاي بيشتر مرورگرهاي ياد شده دچار مشكل شود. به ياد داشته باشيد كه بسته Netscape Navigator كه به اختصار Navigator نيز خوانده ميشود معمولا علاوه بر ماهيت مرورگري خود حاوي برنامه پستي و ابزارهاي ديگر چون composer است. درست است كه اكثر مرورگرها در حال نابودي هستند اما اگر تمايل داريد كه كليه كاربران صفحه شما را ببينند و بتوانند از آن بخوبي استفاده كنند بايد صفحه خود را با تمامي اين مرورگرها آزمايش كنيد و در صورت نياز تغييرات لازم را در صفحه اعمال كنيد. آنچه در خاتمه اهميت بسيار دارد آزمايش درستي عملكرد پيوندها در مرورگرهاي مختلف است زمانيكه پيوندهاي موجود بين فايلها، بين صفحات و به تصاوير و رسانههاي خارجي را معتبر شناخته ديگر نيازي نيست آنها دوباره بررسي كنيد هنگامي كه صفحه شما داراي پيوندي خارجي به صفحات وب اشخاص ديگر يا به هر فايل به جز آنهايي كه در سرويس دهنده كنترل ميكنيد ميباشد بايد اغلب اين پيوندها را بررسي كنيد زيرا فايلهايي كه به اين پيوندها اشاره ميكنند ممكن است تغيير يافته باشند به همين دليل توصيه ميشود به تمام پيوندهاي خارجي حداقل يك بار مراجعه كنيد. بهنگام سازي صفحه: تصور كنيم كه در روند آزمايش صفحه خود مواردي را يافتهايد كه نياز به تغيير يا بهنگامسازي دارد روش انجام كار چگونه است؟ بايد راكار را با ويرايش فايلهاي اصلي روي كامپيوتر شخصي خود در Dream Weaver با هر نرمافزار ويرايشگر وب انجام دهيد نميتوانيد نسخههايي از فايلها را كه روي سرويس دهنده قرار دارند ويرايش كنيد پس از اتمام تغييرات و بررسي نتايج بصورت Offlin در يكي از مرورگرهاي كامپيوتر شخصي خود مراحل انتشار را طي كنيد. ارزشيابي و بهنگامسازي صفحات كار دشواري است اما گام مهمي براي كسب اطمينان از اينكه صفحات چه كاري را بايست انجام دهند. در اين پروژه ما از نرمافزار دلفي جهت ورود اطلاعات به داخل پايگاه داده كه بر روي Server وب سايت قرار دارد و بوسيله آن دانشآموزان كارنامه خود را از سايت دريافت خواهند كرد استفاده كردهايم. پايگاه داده اين سايت با نرمافزار SQL Server طراحي شده است. نرمافزار ورود اطلاعات به داخل پايگاه داده (2iws) از چندين فرم ورود اطلاعات تشكيل شده است كه نحوه كار آن در فصل سوم توضيح داده خواهد شد. در اينجا نحوه برقراري ارتباط با پايگاه داده مهم است. ================================================== طراحی وب سایت پروژه های برنامه نویسی تجاری دانلود پروژه های ASP.NET وب سایتهای آماده به همراه توضیحات دانلود پروژه های سی شارپ و پایگاه داده SQL Server همراه توضیحات و مستندات دانلود پروژه های UML نمودار Usecase نمودار class نمودرا activity نمودار state chart نمودار DFD و . . . دانلود پروژه های حرفه ای پایگاه داده SQL Server به همراه مستندات و توضیحات پروژه های حرفه ای پایگاه داده Microsoft access به همراه مستندات و توضیحات دانلود پروژه های کارآفرینی دانلود گزارشهای کارآموزی کارورزی تمامی رشته های دانشگاهی قالب تمپلیت های آماده وب سایت ASP.NET به همراه Master page و دیتابیس برنامه های ایجاد گالری عکس آنلاین با ASP.NET و JQuery و اسلایدشو به همراه کد و دیتابیس SQL کاملا Open Source واکنشگرا و ساده به همراه پایگاه داده ================================================== |
|||
02-09-2018, 12:44 AM
ارسال: #3
|
|||
|
|||
RE: نحوه طراحی وب سایت هتل با پایگاه داده و برنامه نویسی 104 صفحه docx
معرفي نرم افزارهاي کاربردي در طراحی و برنامه نویسی وب سایت داینامیک هتل
معرفي نرمافزار SQL Server: ماكروسافت SQL Server يك راه حل كامل براي پايگاه داده و تجزيه و تحليل آن است. SQL Server يك جزء كليدي در پشتيباني E-Commerce و برنامههاي كاربردي انبارداري است و در عين حال، محيطهاي ديناميك در حال گسترش را نيز پشتيباني ميكند. SQL Server يك RDBMS است كه از T-SQL براي فرستادن درخواستها از يك كامپيوتر مشتري به كامپيوتر SQL Server استفاده مينمايد. يك RDBMS حاوي پايگاه دادهها، موتور پايگاه داده و برنامههاي كاربردي لازم جهت براي مديريت دادهها و اجزاء RDBMS ميباشد. RDBMS دادهها را بصورت رديفها و ستونها در پايگاه داده سازماندهي ميكند. RDBMS متضمن ساختار پايگاه داده و همچنين كارهاي زير است. حفظ و نگهداري رابطه ها بين دادههاي موجود در پايگاه داده. تضمين اينكه دادهها بطور صحيح ذخيره ميشوند و عدم نقص قوانيني كه رابطه بين دادهها را تعريف ميكند. در صورت خرابي سيستم، بازيابي دادهها تا نقطهاي كه سازگاري دادهها حفظ شود. اجزاء پايگاه داده SQL Server شامل زبان پس و جوي ساخت يافته (Qyery Language)، پايگاه داده رابطهاي (كه با XML انجام شده است تا برنامههاي اينترنتي را پشتيباني كند) ميباشد. SQL Server براساس ساختار و پايه SQL Server7 ساخته شده است. SQL Server داراي ويژگيهايي ميباشد از جمله سهولت نصب، عرضه و استفاده، مقياسپذيري، انبارداري دادهها و يكپارچگي سيستمي با ساير نرمافزارها سروري. پايگاه دادهها پايگاه دادهها شبيه به فايل دادههاست از آن جهت كه مكاني براي ذخيره دادههاست همانند اكثر فايلهاي دادهاي، پايگاه داده، دادهها را بطور مستقيم براي كاربر نمايش نميدهد، در عوض، كاربر يك برنامه كاربردي را اجرا ميكند تا به دادههاي پايگاه داده دسترسي پيدا كرده و آن را به فرمت قابل فهم براي كاربر نمايش دهد. در پروژه حاضر نرمافزار ورود اطلاعات (2iws) اين كار را انجام ميدهد. SQL براي كار با دادههاي موجود در پايگاه دادهها، بايد از مجموعه دستورات و عبارتهايي (يك زبان) استفاده كنيد كه نرمافزار مديريت پايگاه داده (DBMS) آنها را پشتيباني كند. ميتوانيد در پايگاه دادههاي رابطهاي از چندين زبان مختلف استفاده كنيد، معمولترين آنها SQL است. SQL Server استاندارد SAL كه توسط SNSI و ISO در سال 1992 منتشر شد را پشتيباني ميكند. SQLي كه توسط SQL Server پشتيباني ميشود Transact-SQL ناميده ميشود و Transact-SQL زبان پايه است كه توسط برنامههاي كاربردي SQL Server استفاده ميشود. اجزاء پايگاه داده SQL Server پايگاه داده SQL Server از مجموعه جداول تشكيل شده است كه مجموعه خاصي از دادههاي ساخت يافته را ذخيره ميكنند. يك جدول (entity) حاوي مجموعهاي از رديفها (tuples) و ستونها (صفتها) ميباشد. هر ستون در جدول طراحي شده است تا نوع خاصي از اطلاعات را ذخيره كند. جداول چندين كنترل (محدوديتها، قوانين، تريگرها، پيشفرضها و انواع دادهاي تعريف شده توسط كاربر) دارند كه معتبر بودن دادهها را تضمين ميكند. جداول ميتوانند داراي انديس باشند كه باعث ميشوند رديفها به سرعت پيدا شوند. براي مثال، پايگاه داده SAHED را ايجاد كرديم تا دادههاي موجود در وب سايت را مديريت كنيم. جدولي به نام Student ايجاد كرديم تا اطلاعات مربوط به هر دانشآموز را ذخيره كنيم و جداول حاوي ستونهاي با نام st-code، st-name و sf-family براي اطمينان از اينكه هيچ دو كارمندي اطلاعات يكسان ندارند رديف هم قرار داديم. خلاصهاي از ASP روشي براي نوشتن صفحات وب ميباشد كه روش استفاده از آن به طرق مختلف ميباشد براي نوشتن كدهاي آن ميتوان از Notpad، Interdev، … استفاده كرد و اجراي آن در internet Explorer است اكنون توضيحاتي را در اين باره بيان ميكنيم براي استفاده از ASP بايد IIS و يا PWS را بر روي ويندوز خود نصب كنيد كه IIS در component خود ويندوز 2000 و xp موجود است ولي براي ويندوز 98 يا ME بايد PWS را نصب كرد. كدهاي ASP را بين <%%> قرار ميدهيم البته ممكن است اين تنها روش نباشد شما با tagهاي </script> … <Script> آشنايي داريد كه ميتوان از آنها استفاده كرد. البته بايد دانست كه در tag HTMLها را ميتوان تو در تو استفاده كرد ولي در ASP از در هم نوشتن tagهاي بايد خودداري كرد. ولي ميتوان از tagهاي ASP داخل tagهاي HTML استفاده كرد. ASP، tagهاي مختلفي دارد از جمله </B>…<B> براي bold كردن جملات است و … براي فرستادن داده به صورت HTML سه راه وجود دارد كه عبارتند از: به راحتي اطلاعات را در داخل بلوك ASP قرار دهيد. استفاده از Response Write است. استفاده از ميانبر است كه به صورت <%= نوشته ميشود. يعني اين دو خط هيچ فرقي با هم ندارند. کد: The current time is <%=time 0%> متغييرها: بخش كوچكي از حافظه را اشغال ميكند و مقاديري را به خود اختصاص ميدهد كه داراي انواعي ميباشد. انواع دادهاي يا datetypes Integer: يك عدد صحيح ميباشد دو نوع داده با integer مرتبط هستند byte و long ميباشند. Long: اعداد بزرگتر از integer را ذخيره ميكند و byte كوچكتر از آن را ذخيره ميكند. اعداد اعشاري يا Floating_Point Numbers: اعدادي decimal ميباشند نوع دادهاي single و double از نوع متغيير شناور ميباشند براي Double نسبت به single دو برابر حافظه نياز است و دقت بيشتري دارد. string (رشته): رشته ميتواند مجموعهاي از حروف و يا كاراكترها باشد كه در كنار يكديگر قرار ميگيرند و بين ” ” قرار ميگيرند. Data (اطلاعات): يك ويژگي مهمي كه زبانهاي ديگر ندارند مديريت اطلاعات است اگرچه ميتوان دادهها را به صورت رشته يا عدد نمايش داد ولي استفاده از متغيير كارها را سادهتر ميكند متغيير دادههاي ميتواند زمان يا تاريخ و اطلاعات متنوع تاريخ VB و عملكردهايي كه فرمت مربوط به تاريخ را چاپ مينمايد نگهداري كند. Boolean: يك متغيير از نوع Boolean مقادير درست يا غلط را در خود نگه ميدارد. نوع داده Currency: يك عدد دقيق كه تنها براي ذخيره مقدار پولي كار خواهد كرد. Object: اين قسمت به اشياء مخصوص اشاره دارد كه در كار كردن با پايگاه دادهها استفاده ميشود. نيازي نيست كه بيان كنيد متغيير از چه نوعي است فقط مينويسيم نام متغيير Dim و براي مقدار دادن به آن كافي است بنويسيم كوچك و بزرگ نوشتن حروف هم بر اين فرقي ندارد. مقدار = نام متغيير Conatants (ثابتها): برعكس متغييرها ميباشند يعني مقداري كه به آن داده ميشود ديگر قابل تغيير نيست و به صورت زير تعريف ميشود. مقدار ثابت = نام ثابت Const Array (آرايه): يك متغيير آرايهاي مجموعهاي از متغييرها است كه يك نام دارند ولي با index مشخص ميشوند حد پايين آرايه 0 است مقدار دهي آرايه مانند متغيير است. کد: Array(0)=”1”,array(1)=”2” دو تابع براي اينكه نام متغيير را تشخيص دهيد وجود دارد كه يكي از آنها (نام متغيير) Varupe است. اين تابع كدي بر ميگرداند كه آن كدها معادل يك نوع دادهاي ميباشد. تابع دوم تابعي به نام type name است كه يك رشته بر ميگرداند كه معادل نام نوع دادههاي ميباشد و به صورت زير نوشته ميشود. انواع عملگرها عملگر انتساب: همان عملگر = ميباشد كه معمولا براي مقدار دهي متغييرها استفاده ميشود. مثلا: کد: <%Dim ivar, ioldvar Sum (جمع) کد: <%Dim isum subtraction (تفريق): کد: <%dim icoumt Multipepeation (ضرب): اين عملگرها با *نشان داده ميشود. اين عملگر هم مانند همان عمل به ضرب در رياضيات عمل ميكند ولي تنها تفاوت اين است كه بايد الويت عملگرها را رعايت كرد. مثلا در () بايد دانست كه اول حق با كدام عملگر است كه جدول حق تقدم الويتها وجود دارد. Integer division (خارج قسمت) اين عملگر با (/) نشان داده ميشود 5/3 Returns 1 اگر عددي اعشاري شد بايد آن را به نزديكترين عدد integer گرد كرد. Modulus (باقيمانده) هنگامي كه دو عدد بر يكديگر تقسيم ميشوند مقدار باقيمانده آنها را با mod نشان ميدهند به عنوان مثال: 5 mod Returns 2 Exponentition (توان) عملگر توان را به صورت (^) نشان ميدهند به عنوان مثال 3^3=3*3*3=27 توان از چپ به راست اجرا ميشود يعني در 2^ ^2 سپس پاسخ به توان 2 ميرسد. Negation (عملگر نقيض) عملگري است كه اعداد مثبت را به منفي و برعكس تبديل ميكند فعل اين است كه () ضرب ميشود. Concatation (عملگر الحاق) اين عملگر عملگري است كه بين دو رشته عمل ميكند. دو رشته را به يكديگر وصل ميكند تا به يك رشته تبديل شوند اين عملگر يا با (+) و يا با (&) نشان داده ميشود. براي مثال: “Hello” &” “Name is jak عملگرهاي مقايسه Comparision Operators (=>) جدول عملگرهاي مقايسهاي براي مقايسه رشتهها هم استفاده ميشوند كه حروف الفبا براي آنها ملاك است. بين دو آرگومان انجام ميشود و خروجي آنها True يا False است كه عبارتند از مساوي (=)، مخالف (<)، كوچكتر (>)، بزرگتر از حد (>)، كوچكتر مساوي(<=) و بزرگتر يا مساوي با آن عملگرهاي منطقي logical Operators اين عملگرها عبارتند از exctueive of(XOR)، eQuiralence(EQV)، (IMP)implication And,orوNOT يك مقدار boolen برميگردانند. عملگرهاي منطقي را با عملگرهاي مقايسهاي ميتوان با هم بكار برد. انواع كنترلها كنترلهاي منطق شرطي منطق شرطي با يك سري از شروط را امتحان ميكند و در پايه نتيجه آن كدي كه بايد اجرا گردد انتخاب ميكند. جملات IF…Then IF…Then statements: يكي از معمولترين ساختارهاي كنترلي است كه به صورت Condition then code block IF… كه شرط آن يك عبارت Boolean ميباشد كه اگر True باشد دستورات بعد از Then اجرا ميشود والا دستورات بعد از End if را اجرا ميكند. IF… Then… alse Stadements در اين روش اگر شرط IF برقرار بود كه دستورات بعد از Then والا كه دستورات بعد از else اجرا شوند در شروط از دستورات منطقي استفاده كرد. کد: Elself Statement همچنين Else IF نيازي به Else IF ندارد. کد: If conditionl Then از اين دستور هم ميتوان زماني كه Ifهاي زيادي را در برنامه استفاده ميكنيد به كار ببريد و Syntax آن به صورت زير ميباشد. کد: Seleat case expression منطق حلقه يك بلوك از كدها را بصورت تكراري اجرا ميكند تا وقتي كه شرطي معين رخ دهد يا شرطي معيني درست باشد. کد: Code for when expression equals value n يكي از دو شكل را ميتواند داشته باشد شكل اول Do while… loop يك بلوك از كد را تا هنگامي كه شرط معيني درست باشد اجرا ميكند نوع دوم Do while… loop يك بلوك از كد را تا وقتي كه به يك شرط معين برسد اجرا ميكند. عبارتهاي Do while.. .loop کد: Do while xondition Code block كد بلوك تا زماني كه شرط درست است اجرا ميگردد، اگر شرط False باشد براي بار اول عبارت do loop اجرا ميگردد اما حلقه هيچگاه اجرا نميشود. ساختار حلقه ميتواند به صورت ديگري هم بيان شود. کد: Do عبارتهاي Do while… loop بسيار شبيه Do while… loop است تنها فرق آن در اين است كه در اين دستور تا زماني كه شرط True شد ديگر از حلقه خارج ميشود. عبارتهاي While.. Wend همانند Do while… loop است به جاي Do while دستور While و به جاي Loop، Wend آورده شده است. عبارتهاي For… next اين حلقه بلوك كد را به تعداد دفعات معيني اجرا ميكند. کد: For counter_varable start value For each strnamto stop عبارتهاي For each..Next براي تكرار كردن هر عنصر در يك گروه مورد استفاده قرار ميگيرند فرض كنيد يك ارايه از اسامي كارمندان داريد و ميخواهيد نام هر كدام را روي صفحه نمايش دهيد و چاپ كنيد. کد: For icounter=0to array size کد: For each stename in arrusername يكي از راهها اين است كه شرط حلقه را صفر زياد اشتباه بگيريم به عنوان مثال Do while 1>0 or Do while 1<>0 Loop loop Nesting toops (حلقههاي تو در تو) مثلا براي جدول ضرب کد: For 1=1 to 10 دو نوع كنترل انشعابي وجود دارد. Subroutines, Functions Subroytines كار انجام ميدهند و توابع مقادير را محاسبه ميكنند. Subroutine همان Procedure است. Subroutine نام Sub Code block End sub ارسال آرگومان يك آرگومان روشي براي ارسال داده و متغييرها به Subroutine يا تابع بدون مقدار است. مقادير براي آرگومانها وقتي كه Subroutine (تابع) فراخواني ميشود تعيين ميگردد. استفاده از توابع توابع مقادير را مود پردازش قرار ميدهند. شايد در ابتدا تفاوت توابع با Subroutine را متوجه نشويد. Subroutine با هيچ مقداري مساوي نميباشد تنها راهي كه شما ميتوانيد يك Subroutine را فراخواني كنيد به كار بردن نام آن در يك خط است در عوض توابع مقادير را برميگردانند به اين معني كه فراخواني تابع را ميتوانيم در داخل يك عبارت محاسباتي انجام دهيم تا چيزهايي را با يكديگر جمع نمايد و … براي ايجاد تابع به جاي function و به جاي End Sub, End Function ميگذاريم و در آخر اينكه مقدار بازگشتي تابع را مساوي با نام تابع قرار دهيد Function_name=some_value اگر شما نميخواهيد از مقدار بازگشتي تابع استفاده كنيد و نياز به فراخواني آن داريد ميتوانيد از Call function_name (argumenrs) استفاده كنيد. استفاده از توابع پيش ساخته شده در VBScript Typy costiong بع عمل تبديل نوع داده ميگويند به اين طريق ميتوان رشته ”455” را به عدد 455 تبديل كنيد و عكس اين عمل نيز قابل انجام است. Cint اين تابع يك عبارت را تبديل به يك عدد integer ميكند. (Clng (expression: مقدار عبارت را به عدد Integer تبديل ميكند. Cbyte(expression): مقدار عبارت را به عدد Byte تبديل مي:ند. CSng(expression): مقدار عبارت را به عدد Single تبديل ميكند. Cbool(expression): مقدار عبارت را به عدد Boolean تبديل ميكند. اگر عبارت صفر باشد نتيجه False والا Trueاست. Ccur(expression): مقدار عبارت را به عدد Curreney تبديل ميكند. Cdate (expression): مقدار عبارت را به يك مقدار با فرمت تاريخ تبديل ميكند. البته expression بايد حتما به گونهاي باشد كه قابل تبديل هم باشند. مثلا براي cdate عبارت را نبايد حرف باشد و به صورت 4_5_98 باشد و … توابع كار با رشتهها Ucase (string): يك رشته را با حروف كوچك گرفته و به حروف بزرگ برميگرداند. Hcase (string): يك رشته را با حروف بزرگ گرفته و به حروف كوچك برميگرداند. Ltrim(string): تمام فضاهاي خالي موجود در رشته را از سمت چپ رشته حذف ميكند. Rtrim(string): تمام فضاهاي خالي موجود در رشته را از سمت راست رشته حذف ميكند. Ttim(string): تمام فضاهاي خالي موجود در رشته را از دو طرف رشته حذف ميكند. StrReverse(string): يك رشته را گرفته و معكوس آن را برميگرداند. Strcump (String1, String2, Comparetype): دو رشته با هم مقايسه ميشوند اگر مقدار آرگومان Comparetype صفر باشد در اين حالت حروف بزرگ قبل از حروف كوچك قرار ميگيرند اين تابع يك مقايسهگر دودويي است. اگر Comparetype يك باشد در اين صورت حروف بزرگ و كوچك در مقايسه اثري ندارند و يك مقايسهگر متني است در اين حالت اگر String2>String1 مقدار منفي يك و اگر با هم برابر باشند صفر و اگر String2>srting1 باشد مقدار يك برميگرداند. (String, number) Rightبه تعداد آرگومان number از سمت راست رشته كاراكتر جدا كرده و برميگرداند. (srting, number) Left: به تعداد آرگومان number از سمت چپ رشته كاراكتر جدا كرده و برميگرداند. (String, stat, lergth) Mid: اين تابع به تعداد كاراكترهاي مشخص شده توسط آرگومان lerght باشد و از نقطهاي از رشته كه به وسيله آرگومان Start مشخص شده كاراكترها را برميگرداند. MideB(String, start, lergth): مانند mid است با اين تفاوت كه در اينجا آرگومانهاي start و lerght به جاي تعداد كاراكترها تعداد بايتهاي مشخص شده را برميگرداند. (Start, string1,string2, comparetype) بررسي ميكند آيا string2 در داخل string1 وجود دارد يا نه. آرگومان Starts اختياري است كه مشخص ميكند از كجاي String1 جستجو شروع شود و Comparetype اگر يك باشد مقايسه متني و اگر صفر باشد باينري است. (string1, String2, Start, comparetype) InstrRevمانند instr است. اين تابع به دنبال يك رشته از سمت راست تا سمت چپ رشته ديگر را مورد جستجو قرار ميدهد. Replale (string, find, replae, start) از اين تابع براي جايگزيني رشته find به جاي رشته (replace, count, comparetype) در داخل رشته string استفاده ميشود. اين تابع به دنبال آرايهاي از رشتهها، arrstring ميگردد و يك زيرمجموعه از آرايهها را برميگرداند آرگومان include مقداري از نوع boolean ميباشد و comparetype هم همانند قبل كار ميكند (comparetype, expression, delimiter, count,)Split اين تابع يك رشته را گرفته و آن را در داخل يك آرايه از رشتهها خرد ميكند. تابع (string)ASC كه اولين كاراكتر رشته را برميگرداند. تابع (number)Chr كاراكتر مطابق با كد را برميگرداند. (interral,number, date) Date Add به مقدار مشخص شده در آرگومان () فاصله زماني را به تاريخ اضافه ميكند آرگومان interval كدي است كه در جدول نمايش دهنده روزها و هفتهها و ماهها و سالها و … بدست ميآيد. کد: Value Meaning Date part (code, date) بخش مربوط به اطلاعات تاريخ را از آرگومان date بازيابي مينمايد. Lbound (array) كوچكترين انديس معتبر يك آرايه را برميگرداند. Ubound (array) بزرگترين انديس معتبر براي يك آرايه را برميگرداند. البته توابعي ديگر در VBscript موجود ميباشد كه ما به همين مقدار اكتفا ميكنيم هدف ما اين بود كه مختصري با اصول و Base كار RBscript آشنا شويد. اكنون به ادامه بحث ASP ميپردازيم و شما را به محيط كاري آن و توابع آن تا حدودي آشنا ميكنيم. ساختن بلاكهايي از آبجكتها همانند ماشينتان آبجكتهاي برنامهنويسي از چيزهاي تشكيل شدهاند كه آبجكتها توصيف ميكنند و چيزهايي كه آبجكتها ميتوانند با آنها كارهايي را انجام دهند، چيزهايي كه آبجكتها را توصيف ميكنند Properties ناميده ميشوند و چيزهايي كه ميتوانند با يك آبجكت انجام دهيد Merhod ناميده ميشوند. Properties (خصوصيات) در برنامهنويسي خصوصيات همانند متغييرها كار ميكنند ميتوانيد به خصوصيات يك آبجكت به روش زير دسترسي داشته باشيد. Object variablename.property به عنوان مثال <% objlesson.name=”joe” %> METHODS (متدها) Object variable name. Methodrome متدها عبارت است كارهايي كه ميتوانيد با يك آبجكت انجام دهيد. بيشتر متدها رفتاري مشابه به توابع و Subroutines دارند اگر يك متد به نام GO را در آبجكتي به نام Objlesson فراخواني نماييد و آن يك مقدار را برگرداند ميتوانيد مقدار را در يك متغيير مانند ذخيره نماييد. Myrariable=objleesson.GO و براي نوشتن نتيجه روي مرورگرتان ميتوانيد بنويسيد: Response. Write (objlesson.GO) آبجكتهاي از پيش ساخته شده ASP آبجكت Response براي فرستادن مقدار به خروجي است. آبجكت Application به منظور اشتراك اطلاعات بين چندين سرويس گيرنده از يك صفحه بازديد مينمايند مورد استفاده قرار ميگيرند. آبجكت Request براي گرفتن اطلاعات از Client است وقتي مرورگر وب سرويس گيرنده تقاضاي يك صفحه ويژه را مينمايد اين آبجكت حجم از اطلاعات را براي سرويس دهنده ارسال ميكند. آبجكت Sesaion يك Session به دسترسي يك سرويس گيرنده به يك Application اشاره دارد. براي حمل اطلاعات مفيد است و مثل يك سرويس گيرنده بين صفحات حركت ميكند زيرا متغييرهاي آبجكت Session براي تمام Session ثابت ميماند يك صفحه ميتواند دادهها را در داخل متغيير Session ذخيره نمايد و آن داده ميتواند به وسيله صفحات ديگر مورد دسترسي قرار بگيرند. آبجكت Serer مهمترين متد آن Create object است كه براي ايجاد يك نمونه از اجزاء Server است. Create object در ارتباط با مجموعه عباراتي مثل زير مورد استفاده قرار ميگيرد. <% set objectance=server. Create object (“calss_component”) آبجكت Object context: به منظور اتصال ASP و Microsoft transaction server است MST به منظور ساختن سايتهاي وب اندازه نيز مورد استفاده است. آبجكت ASPErroe: اين آبجكت به شما اين اجازه را ميدهد تا در مورد خطاهاي اسكريپ ايجاد شده در صفحههايتان اطلاعاتي به دست آوريد براي اطلاعات بيشتر ميتوانيد به سايت مراجعه كنيد. کد: WWW . msdn . microsoft يك آبجكت به نام Car ايجاد شده است كه 3 خصوصيت دارد و هيچ پارامتري ندارد. 3 خصوصيات عبارتند از Head lightson, currentspeed, color. كلمه كليدي Public تعيين ميكند كه تمامي اين 3 خصوصيت خارج از Class هم ميتوانند استفاده شوند. کد: <% 1.يك متغيير به صورت طبيعي تعريف ميشود. 2.از Set براي ساختن متغييرتان به عنوان يك متغيير Object استفاده كنيد. Set variable name=object expression Objectxp نام يك object است و variable name نمونهاي ديگر از همان آبجكت است كه ما ميخواهيم يك Mycar از نوع car ايجاد كنيم. Dim object car Set objmycar=New car و خصوصيات آن را هم تنظيم ميكنيم. Objmycar.color=”blue” اگر ميخواهيد در رابطه با Class در RBscript اطلاعات بيشتري به دست آوريد به آدرس وب زير سري بزنيد. کلمه عبور تمامی فایلها: کد: www.a00b.com جهت مطالعه ادامه ، لطفا فایل ضمیمه را دانلود فرمائید. لطفا پس از دانلود و یا مطالعه این مطلب یک فاتحه رفتگان مرا میهمان نمایید . . . ================================================== طراحی وب سایت پروژه های برنامه نویسی تجاری دانلود پروژه های ASP.NET وب سایتهای آماده به همراه توضیحات دانلود پروژه های سی شارپ و پایگاه داده SQL Server همراه توضیحات و مستندات دانلود پروژه های UML نمودار Usecase نمودار class نمودرا activity نمودار state chart نمودار DFD و . . . دانلود پروژه های حرفه ای پایگاه داده SQL Server به همراه مستندات و توضیحات پروژه های حرفه ای پایگاه داده Microsoft access به همراه مستندات و توضیحات دانلود پروژه های کارآفرینی دانلود گزارشهای کارآموزی کارورزی تمامی رشته های دانشگاهی قالب تمپلیت های آماده وب سایت ASP.NET به همراه Master page و دیتابیس برنامه های ایجاد گالری عکس آنلاین با ASP.NET و JQuery و اسلایدشو به همراه کد و دیتابیس SQL کاملا Open Source واکنشگرا و ساده به همراه پایگاه داده ================================================== |
|||
|
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان